Hej.

Jag heter Bengt de Paulis, är svensk boende med min familj i Kyrkslätt utanför Helsingfors Finland.

Jag hoppas du vill läsa detta med ett öppet sinne,
med Gamaliels kloka ord från 2000 år i minnet.

Apg 5:36 För inte så länge sedan uppträdde Teudas och
             gav sig ut för att vara något, och han fick säkert
             fyrahundra anhängare. Men han dödades, och hela
             skaran som hade följt honom upplöstes och
             försvann.

      37 Efter honom, medan skattskrivningen pågick, kom
             Judas från Galiléen och lyckades dra med sig många
             människor. Men också han miste livet, och hela
             skaran som hade följt honom skingrades.

      38 Därför säger jag er nu:
             lämna de här männen i fred och låt dem gå. Om detta är
             människors påfund och verk försvinner det av sig självt.

      39 Men är det från Gud, då kan ni inte krossa dem.
             Det kan visa sig att ni kämpar mot Gud själv.''
slut citat.

 

OKUNNIGHET DÖDADE JESUS

Människorna visste inte vem Jesus från Nasaret var. De kände honom inte som Guds Son. Om dom hade vetat säkert att Jesus var Messias skulle Jesus aldrig ha korsfästs. = "Joh. 1:11"

"Han kom till det som var hans, och hans egna tog inte emot honom." (Joh. 1:11)

Det fanns fler än Jesus med messianska anspråk för 2000 år sedan (enl. Bibelns Gamaliel Apg.5).
Men det vara bara Jesus och hans förkunnelse och lärjungars gärningar som bestod tidens tand.
Den helige Ande vittnade klart om vem Jesus var och är.

Därför är det anmärkningsvärt att en liknande messiansk rörelse idag efter 2000 år får ta emot den Helige Andes vittnesbörd igen.
Vittnesbörden talar tydligt sitt språk...oavsett hur kontroversiellt budskapet kan verka vid en första granskning.

Matt 12:31
Om hädelse mot Anden
"Därför säger jag er: all synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men hädelse mot Anden skall inte förlåtas."

Att inte vittna och dela med mig detta till mina kära kristna bröder/systrar i Sverige vore att uppfylla Matt 12:31. Må alla Guds förbannelser falla över mig om jag för en enda av er vilse, genom att inte tala absolut sanning!

      ******************************************************************
      * Jesus Kristus Guds Son är Sanningen Vägen och Livet *
      * Ingen/inget kan ändra på detta! *
      ******************************************************************
      http://www.euro-tongil.org/1956/560527.html

Samtidigt är ett av Bibelns och Guds stora löften till hela mänskligheten Återkomsten av Messias!
Håll därför ögonen öppna för den andliga revolution som håller på att ske borta i Korea.
Vågen kommer till Sverige också förr eller senare.

www.ffwpui.org

Förstå och respektera mina 23 års (ofta krävande) andliga sökande efter Sanningen,
som ligger bakom dessa texter på svenska.

Att tro eller förkasta är din personliga ensak - Försök att göra en ärlig andlig bedömning!

Från Bibeln vet vi att traditionen är att samtliga profeter (Samuel, Moses, Elias, Johannes D. ...) inklusive Jesus blev förkastade av dom som kunde (???) tolka Skriften. Varför? Därför mörkrets makter alltid gjort allt för att ny andlig sanning inte skall förkunnas, även i vår tid.

En lärdom som uppmanar till mycket noggrann eftertänksamhet och ödmjukhet inför ALLA med profetiska anspråk, innan dom event. avfärdas.

Jag kan djupt i mitt hjärta förstå Jesus som blev förkastad av dom skriftlärda för 2000 år sedan.
Det var som om dom till VARJE PRIS ville avfärda denne Jesus och hans förkunnelse som ond och falsk.

Matt 12:24
När fariséerna hörde det sade de: "Det måste vara med demonernas furste Beelsebul som den mannen driver ut demonerna."
 

Är det inte samma "häxjakt" som pågått med denna korean och hans rörelse under 70/80 talen.
Till varje pris skydda den kristna tron och avfärda alla andliga anspråk med Bibelorden...om villoläror och falska profeter. Dessa varningar skall självklart tas på största allvar. Men samtidigt slänger man ut "barnet med badvattnet" (det heliga Ordet = Ny uppenbarelse) om man stänger och avfärdar all ny förkunnelse med dessa Bibelord.

Den rörelse vi representerar har gått igenom en radikal förändring från att ha varit mycket kontroversiell under 70-80 talet, till att ha blivit etablerad och accepterad i Korea på ett närmast dramatiskt sätt, till och med av presidenten Kim Dae Jong.

Läs denna oberoende akademiska analys från Center for Studies on New Religions:

http://www.cesnur.org/testi/moon_1199.htm

Vi som fortfarande tror (trots all mediaförföljelse) på denna man från Korea och hans uppenbarelse har många paralleller till Jesu första lärjungar. Vi har liksom Jesu lärjungar för 2000 år sedan, funnit Uppenbarelsen så revolutionerande, som andlig inre upplevelse, att vi inte kunnat förneka sanningshalten trots allt det kontroversiella mediabruset.

Det krävdes mod att stå upp för Jesus för 2000+ år sedan...med risk för fysiska livet.
Det krävdes mod att protestera mot Hitler i Tyskland...med risk för...

Med den andliga bakgrund du har hoppas jag du kan filtrera vad som kan vara andlig sanning (?) och vad som är en rörelses alla misstag att försöka representera denna messianska sanning, och som lett till mediabruset.

Om någon blir övertygad om att detta är Återkomsten efter 2000 års kristendom så är det inte konstigt om det går till överdrifter hos en del. Vi beklagar detta djupt och hoppas du kan bedöma dessa texter för vad jag tror dom verkligen är, en ärlig uppenbarelse från Gud till mänskligheten genom en liksom Jesus syndfri människa. Mänsklighetens stora löfte om Sonens Återkomst är uppfylld.

Vittnesbörd från den andliga Världen:

http://www.messagesfromspiritworld.info/
 
ref:Visions of the Spirit World: 'Sang Hun Lee's Life in the Spirit World and On Earth Compared with Other Spiritualists'

http://www.tparents.org/Library/Unification/Publications/Jus-2/JUS-2-7.htm

Tack för att jag fått ta del av din dyrbara tid. Tag gärna kontakt... Jag skulle uppskatta en dialog.

Har du inte tid eller lust så lägg åtminstone denna kraftfulla profetia på minnet:
Under 2003 och event. dom närmaste åren kommer Nord och Sydkorea inte bara att förenas utan upphöja och acceptera denne korean som landets andlige ledare och Messias.

ref: profetior om Koreas återförening
http://www.unification.org/ucbooks/HDH/WU2/index.html

Ha en trevlig helg

Mvh /Bengt de Paulis m. familj
http://www.euro-tongil.org/swedish/bdp.htm

_________________________________________________________________________


Paranormala fenomen...i samband med Messias Återkomst

Igenom 2000 år av kristendom har paranormala fenomen följt dom som vittnat om Jesus gudomliga status och hans roll som Messias.
Vi läser fortfarande efter 2000 år, om vad som åtföljde Jesu lärjungars förkunnelse om Jesus som Messias.

Vad vore då naturligare om inte Återkomsten också åtföljs av liknande fenomen.

citat 1:
Den 2:a Mars 1946, så kom den Helige Ande ner. Jesus visade sig, och de tog emot ständiga uppenbarelser om Koreas snara roll som det nya utvalda landet.
Många hade blivit ledda direkt till honom genom uppenbarelser.

citat 2:
aposteln Paulus vittnar genom ett amerikanskt medium PASTOR. LOUIS W. LUSARDE 20-21 MAJ, 1962
"Jag vittnar om det faktum att Gamla tillsammans med det Nya Testamentet inte är tillräckligt att leva efter i den Nya Kosmiska Tidsåldern som vi gått in i.

För att bli frälsta så måste varje man, kvinna och barn påbörja sin mission innan de lämnar detta jordeplan. Och innan de kan göra detta så måste de finna orsaken till den ursprungliga synden och vad ursprunglig synd är. Fullkomlighet och uppståndelse kan bara uppnås genom arbete och detta arbete måste ske i kroppen, sanningens ande kräver det. "

citat 3:
"Han kan projicera sig själv under djup meditation och bli synlig på samma sätt som Jesus har kunnat projicera sig och bli sedd av helgonen. Detta är alltid ett av Messias kännetecken.

citat 4:
"Vid ett möte i östra USA, frågade en person honom rakt på sak: "Är du Kristus?" Som svar pekade honom på en efter en i publiken samtidigt som han sa: "och så är du, och du och också du, om du kan acceptera det." Vid ett annat tillfälle sa han på koreanska: "Detta är Guds värld och den har inga gränser. Den är en. Era liv har universell betydelse och jag ber er att dela min mission. Var ivriga att rädda världen och tro, känn och lev i enlighet med den gudomliga viljan. Syftet med Kristi Återkomst är att alla en dag skall bli honom lik - som Kristus."

"Med allt vad vi ovan sagt i åtanke, så tror vi att våra läsare är speciellt intresserade att få ta del av en del av de anmärkningsvärda visioner och uppenbarelsen som medier tar emot i anslutning till honom, som lever i Korea, men som rapporterats uppenbara sig och förkunna i andlig form i många olika delar av välden. Bevisen på detta, från våra egna undersökningar överväldigande och information om hans roll i den Kosmiska Planen ges oberoende till medier, som inte har någon direkt koppling till hans fysiska person eller hans rörelse. En rörelse som just nu sprider sig till många länder. "

citat 5:
"Under 4 år så levde jag i Seoul kyrkan, under samma tak som Sun Myung Moon. Vid ett tillfälle återvände jag för att städa mitt eget hem under en vecka. En dag när jag borstade ingången, så uppenbarade sig Han plötsligt i en uppenbarelse, i full storlek framför min dörr. Jag hade aldrig tidigare sett en sådan levande ande tidigare.

citat 6:
"Universal Link" är en grupp som spelar rollen att bereda vägen. Deras mission är att vittna om existensen av den andliga världen. Den som kallar sig Sanning" är en ande som visar sig i namnet eller genom Jesus."
"Mellan åren 1961 och 1967, så visade sig en arketypisk Kristuslik varelse, tydligen i fast form, upprepade gånger för Richard Grave i England (och därefter, som rapporterats, till andra människor) och förkunnade i en serie av dikterade uttalanden att en universell kosmisk operation höll på att utföras som öppnar vägen för den Nya Tidsåldern."

citat 7:
"Han sa att Återkomstens Herre skulle komma i köttet till Korea. Trots att Korea kanske är ett obetydligt land idag, så skulle det i en nära framtid inta sin position som viktigaste land i världen. Människor runt hela världen skulle avundas Korea, och känna bitterhet över att de inte var födda som koreaner. Ganska skeptiskt så frågade jag hur han kunde vara så säker på att Kristus skulle komma till Korea. Han svarade, "År 1950 så uppenbarade sig Jesu ansikte över himlen i Nordkorea, och detta var en mycket betydelsefull händelse."

Hela Uppenbarelsen
http://www.euro-tongil.org/swedish/6tindex.htm

Min sammanställning av tidigare vittnesbörd:
http://www.euro-tongil.org/swedish/Testimonies.htm

Lammets Bröllop 6 februari 2003

http://www.familyfed.org/board/uboard.asp?id=tp_news&skin=board_urim_simple&color=eng&page=2&u_no=112