1950 under en bombräd i Nordkorea under Koreakriget, såg en av bombpiloterna i dom amerikanska B-29:orna ett överraskande vitt ljus ibland molnen. Även om piloten inte kunde urskilja några detaljer i ljusskenet, så tog han ett fotografi.

När filmen framkallats, så framträdde Jesus ansikte tydligt bland bombplanen.

Många ansåg att detta var ett av många tecken på Guds vägledning i general

Douglas Mac Arthurs liv.

Jesus Kristus har visat sig vid betydelsefulla tillfällen igenom kristendomens 2000 år.

Det är vanligt att generaler och de som har möjligheten att påverka historien tar emot vägledning genom uppenbarelse.

Konstantinus såg en vision av det kristna korset i skyn, vilket han tog som ett tecken att göra Kristendomen till sin statsreligion. Jean de Arc tog emot strategier för striden av en ängel. Dessutom är det dokumenterat att Washington (under Revolutionen mot engelsmännen), Lincoln (i inbördeskriget) och Churchill (i 2:a världskriget) tog alla emot uppenbarelser. Mac Arthur skrev själv i sin skrift "minnesanteckningar" (Reminiscences) att operationen vid Inchong påbörjades genom uppenbarelse.

General MacArthurs försök att krossa kommunismen var speciellt betydelsefull eftersom generalen hade tre kvalifikationer: kärlek till Gud; kärlek för mänskligheten; och hat till kommunismen.

Oddsen för att landstigningen vid Inchong skulle lyckas var 1 mot 5000. Även om MacArthur var en mycket duktig general, så kunde han inte ha lyckats med landstigningen utan Jesus hjälp. Detta faktum kan bekräftas genom pilotens fotografi.

Ref: VITTNESBÖRD av Hyun Sil Kang, den första medlemmen i Pusan den 10:e maj 1952.

Han sa att Återkomstens Herre skulle komma i köttet till Korea. Trots att Korea kanske är ett obetydligt land idag, så skulle det i en nära framtid inta sin position som viktigaste land i världen. Människor runt hela världen skulle avundas Korea, och känna bitterhet över att de inte var födda som koreaner. Ganska skeptiskt så frågade jag hur han kunde vara så säker på att Kristus skulle komma till Korea. Han svarade, "År 1950 så uppenbarade sig Jesu ansikte över himlen i Nordkorea, och detta var en mycket betydelsefull händelse." Jag hade också hört talas om denna händelse, och jag kom ihåg vilken uppståndelse tidningarna gjort över den.

Prologue: Comment from Jesus 27 May 2003

Christians looked up at the sky for Jesus to come on the cloud. At that time, I wanted to show them the Messiah is coming by showing myself, that by their seeing me, they would know that the Messiah is coming. But that was a mistake to think that. They didn't receive the visions and revelations the way I wanted them to. They thought the Messiah would come spiritually or through my ownself as I have shown through the revelations, through visions. If I hadn't show myself, instead if I had shown True Parents, they may not have betrayed True Parents. I feel so regretful.

På detta sätt visade Jesus att Korea är en av Gud utvald nation,
med ett öde som kan påverka hela världen!